Thông tin vỀ luẬn án tiẾn sĩ
1. Họ và tên nghiên cứu sinh: Nguyễn Hòa Huy.
2. Giới tính: Nam.
3. Ngày sinh: 01/08/1987.
4. Nơi sinh: Hải Phòng.
5. Quyết định công nhận nghiên cứu sinh số: 2120/QĐ-ĐHGD ngày 16/12/2020 của Hiệu trưởng Trường Đại học Giáo dục, ĐHQGHN.
6. Các thay đổi trong quá trình đào tạo:
Được giao đề tài tiến sĩ: “Nghiên cứu, phát triển mô hình dạy và học kết hợp hỗ trợ học tập cá nhân hóa”, tại Quyết định số 699/QĐ-ĐHGD ngày 28/4/2021 của Hiệu trưởng Trường Đại học Giáo dục.
Được phép thực hiện chỉnh sửa tên đề tài thành: “Phát triển mô hình hỗ trợ học tập cá nhân hóa dựa trên phong cách học cho sinh viên Đại học Quốc gia Hà Nội”, tại Quyết định số 940/QĐ-ĐHGD ngày 10/6/2022 của Hiệu trưởng Trường Đại học Giáo dục, ĐHQGHN.
Sau khi đánh giá tổng thể luận án tiến sĩ, được sự góp ý kiến của các nhà khoa học, được phép thực hiện chỉnh sửa tên đề tài thành: “Xây dựng mô hình hỗ trợ học tập cá nhân hóa dựa trên phong cách học cho sinh viên đại học trong môi trường trực tuyến”, tại Quyết định số 1800/QĐ-ĐT ngày 21/6/2024 của Hiệu trưởng Trường Đại học Giáo dục, ĐHQGHN.
Gia hạn thời gian học tập 01 năm tại Quyết định số 3150/QĐ-ĐHGD, ngày 13/12/2023 và Quyết định số 1728/QĐ-ĐHGD, ngày 14/06/2024 của Hiệu trưởng Trường Đại học Giáo dục.
7. Tên đề tài luận án: Xây dựng mô hình hỗ trợ học tập cá nhân hóa dựa trên phong cách học tập cho sinh viên đại học trong môi trường trực tuyến.
8. Chuyên ngành: Lý luận, phương pháp và công nghệ dạy học.
9. Mã số: Thí điểm
10. Cán bộ hướng dẫn khoa học: PGS.TS. Nguyễn Việt Anh, TS. Tôn Quang Cường
11. Tóm tắt các kết quả mới của luận án:
Luận án này đã làm rõ nội hàm khái niệm về học tập cá nhân hóa, hỗ trợ học tập cá nhân hóa, phong cách học tập. Bên cạnh đó, luận án còn cung cấp các lý thuyết, cấu trúc, mô hình Hỗ trợ học tập cá nhân hóa. Kết quả nghiên cứu của luận án góp phần bổ sung cơ sở lý luận, làm rõ hệ thống cơ sở lý luận về học tập cá nhân hóa, hỗ trợ học tập cá nhân hóa đối với người học. Ngoài ra, kết quả của luận án góp phần khẳng định việc hỗ trợ học tập cá nhân hóa cho người học nhằm nâng cao kết quả học tập của người học, đáp ứng mục tiêu đổi mới của giáo dục đại học.
12. Khả năng ứng dụng trong thực tiễn:
Luận án đã xây dựng được mô hình hỗ trợ học tập cá nhân hóa dựa trên phong cách học tập cho sinh viên đại học trên môi trường trực tuyến. Đặc biệt, luận án đã xây dựng hệ thống phần mềm hỗ trợ học tập cá nhân hóa dựa trên phong cách học tập.
Kết quả của luận án sẽ là một trong những căn cứ thực tiễn cho việc nghiên cứu, xây dựng, điều chỉnh chương trình, lựa chọn phương pháp triển khai nhằm thúc đầy việc hỗ trợ học tập cá nhân hóa cho người học trong môi trường trực tuyến. Ngoài ra, những kết quả của luận án đã nâng cao kết quả học tập của người học và góp phần nâng cao chất lượng đào tạo của cơ sở giáo dục.
13. Những hướng nghiên cứu tiếp theo: (nếu có)
14. Các công trình đã công bố có liên quan đến luận án:
1. Nguyen, Hoa-Huy, Kien Do Trung, Loc Nguyen Duc, Long Dang Hoang, Phong Tran Ba, and Viet Anh Nguyen. "A model to create a personalized online course based on the student’s learning styles." Education and Information Technologies 29, no. 1 (2024): 571-593. Q1
2. Nguyễn Hòa Huy, Nguyễn Việt Anh. “Đánh giá hệ thống hỗ trợ học tập cá nhân hóa dựa trên phong cách học tập trong môi trường trực tuyến của sinh viên Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội”. Tạp chí Giáo dục, 2024.
3. Nguyen, Hoa-Huy, Nguyen Tung Lam, and Vu Cam Tu, “Analyzing Learning Style Patterns in Higher Education: A Bibliometric Examination Spanning 1984 to 2022 Based on the Scopus Database”. European Journal of Educational Research (2024): 1841-1857. Q2
4. Nguyen, Hoa-Huy, and Viet Anh Nguyen. " An Application of Model Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT): A Use Case for a System of Personalized Learning Based on Learning Styles." International Journal of Information and Education Technology, (2024) (Chấp nhận đăng). Q3
5. Nguyen, Hoa-Huy, and Viet Anh Nguyen. "Personalized Learning in the Online Learning from 2011 to 2021: A Bibliometric Analysis." International Journal of Information and Education Technology 13, no. 8 (2023): 1261-1272. Q3
6. Nguyen, Hoa-Huy, Loc Nguyen Duc, Kien Do Trung, Long Dang Hoang, Thi Vu, Tuan Van Vu, and Viet Anh Nguyen. "Applying machine learning techniques to detect student's learning styles." In Proceedings of the 14th International Conference on Education Technology and Computers, pp. 456-462. 2022.
7. Nguyen, Hoa-Huy, Nguyen Tung Lam, Vu Minh Trang. Personalized Learning approach in lesson design a case of using interactive video. HAFPES 2023.
8. Nguyen Tung Lam, Nguyen Hoa Huy, Pham Thi Hai Yen, Ton Quang Cuong. The Model of Contextualization and Personalization In Learning: The Case of Var and Mobile Learning Application. HAFPES 2021.
9. Nguyen Tung Lam, Vu Minh Trang, Nguyen Hoa Huy, Ton Quang Cuong. Modeling Interactive E-book: Computational Perspective and Design principles. ICMMCS 2021.
10. Nguyen, Viet Anh, Hoa-Huy Nguyen, Duc-Loc Nguyen, and Minh-Duc Le. "A course recommendation model for students based on learning outcome." Education and Information Technologies 26 (2021): 5389-5415. Q1
11. Le Minh Duc, Nguyen Hoa Huy, Nguyen Duc Loc, Nguyen Viet Anh, How to Forecast the Students’ Learning Outcomes Based on Factors of Interactive Activities in a Blended Learning Course, ICFET, p.11-15, 2020.
Ngày 19 tháng 09 năm 2024
Nghiên cứu sinh
Nguyễn Hòa Huy
INFORMATION ON DOCTORAL THESIS
1. Full name: Nguyen Hoa Huy
2. Sex: Male.
3. Date of birth: 01/08/1987.
4. Place of birth: Hai Phong.
5. Admission decision number: Decision No. 2120/QĐ-ĐHGD Dated 16/12/2020.
6. Changes in academic process:
Assigned the PhD topic: “Research and Development of a Blended Learning Model Supporting Personalized Learning,” under Decision No. 699/QĐ-ĐHGD dated 28/4/2021, by the Rector of the University of Education.
Approved to revise the topic title to: “Development of a Personalized Learning Support Model Based on Learning Styles for Students at Vietnam National University, Hanoi,” under Decision No. 940/QĐ-ĐHGD dated 10/6/2022, by the Rector of the University of Education, VNU.
Following a comprehensive assessment of the PhD dissertation and based on feedback from academic experts, the topic title was further revised to: “Building a model support personalized learning based on learning style for university students in the online environment” under Decision No. 1800/QĐ-ĐT dated 21/6/2024, by the Rector of the University of Education, VNU.
Extend the study period by 1 year in Decision No. 3150/QD-DHGD, dated December 13, 2023 and Decision No. 1728/QD-DHGD, dated June 14, 2024 by the Rector of the University of Education.
7. Official thesis title: Building a model support personalized learning based on learning style for university students in the online environment.
8. Major: Teaching theory, methods and technology.
9. Code: Pilot.
10. Supervisors: Assoc. Prof. Dr. Nguyen Viet Anh, Dr. Ton Quang Cuong
11. Summary of the new findings of the thesis:
This thesis has clarified the concept of personalized learning, personalized learning support, and learning style. Besides, the thesis also provides theories, structures, and models to support personalized learning. The research results of the thesis contribute to supplementing the theoretical basis, clarifying the theoretical basis system for personalized learning, and supporting personalized learning for learners. In addition, the results of the thesis contribute to affirming personalized learning support for learners to improve learners' learning outcomes, meeting the innovation goals of higher education.
12. Practical applicability, if any:
The thesis has built a model support personalized learning based on learning style for university students in e-learning. In particular, the thesis has built a software system to support personalized learning based on learning style.
The results of the thesis will be one of the practical bases for researching, building, adjusting programs, and choosing implementation methods to promote personalized learning support for learners in the environment. online. In addition, the results of the thesis have improved the learning outcomes of learners and contributed to improving the training quality of educational institutions.
13. Further research directions, if any:
14. Thesis-related publications:
1. Nguyen, Hoa-Huy, Kien Do Trung, Loc Nguyen Duc, Long Dang Hoang, Phong Tran Ba, and Viet Anh Nguyen. "A model to create a personalized online course based on the student’s learning styles." Education and Information Technologies 29, no. 1 (2024): 571-593. Q1
2. Nguyễn Hòa Huy, Nguyễn Việt Anh. “Đánh giá hệ thống hỗ trợ học tập cá nhân hóa dựa trên phong cách học tập trong môi trường trực tuyến của sinh viên Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội”. Tạp chí Giáo dục, 2024.
3. Nguyen, Hoa-Huy, Nguyen Tung Lam, and Vu Cam Tu, “Analyzing Learning Style Patterns in Higher Education: A Bibliometric Examination Spanning 1984 to 2022 Based on the Scopus Database”. European Journal of Educational Research (2024): 1841-1857. Q2
4. Nguyen, Hoa-Huy, and Viet Anh Nguyen. " An Application of Model Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT): A Use Case for a System of Personalized Learning Based on Learning Styles." International Journal of Information and Education Technology, (2024) (Chấp nhận đăng). Q3
5. Nguyen, Hoa-Huy, and Viet Anh Nguyen. "Personalized Learning in the Online Learning from 2011 to 2021: A Bibliometric Analysis." International Journal of Information and Education Technology 13, no. 8 (2023): 1261-1272. Q3
6. Nguyen, Hoa-Huy, Loc Nguyen Duc, Kien Do Trung, Long Dang Hoang, Thi Vu, Tuan Van Vu, and Viet Anh Nguyen. "Applying machine learning techniques to detect student's learning styles." In Proceedings of the 14th International Conference on Education Technology and Computers, pp. 456-462. 2022.
7. Nguyen, Hoa-Huy, Nguyen Tung Lam, Vu Minh Trang. Personalized Learning approach in lesson design a case of using interactive video. HAFPES 2023.
8. Nguyen Tung Lam, Nguyen Hoa Huy, Pham Thi Hai Yen, Ton Quang Cuong. The Model of Contextualization and Personalization In Learning: The Case of Var and Mobile Learning Application. HAFPES 2021.
9. Nguyen Tung Lam, Vu Minh Trang, Nguyen Hoa Huy, Ton Quang Cuong. Modeling Interactive E-book: Computational Perspective and Design principles. ICMMCS 2021.
10. Nguyen, Viet Anh, Hoa-Huy Nguyen, Duc-Loc Nguyen, and Minh-Duc Le. "A course recommendation model for students based on learning outcome." Education and Information Technologies 26 (2021): 5389-5415. Q1
11. Le Minh Duc, Nguyen Hoa Huy, Nguyen Duc Loc, Nguyen Viet Anh, How to Forecast the Students’ Learning Outcomes Based on Factors of Interactive Activities in a Blended Learning Course, ICFET, p.11-15, 2020.
Date: September 19th, 2024
Signature: …………………
Full name: Nguyen Hoa Huy